Перейти к содержанию

Заказы от других разделов


Рекомендуемые сообщения

По просьбе nemezida и по результатам обсуждения вот здесь завожу данную тему. Если идея будет пользоваться успехом, можно будет замутить и целый подраздел. Посмотрим.

 

Тема предназначена "для всех ВТ-шников, лорщиков, адаптаторов, академиков и креативных одиночек, уже создавших здесь какой-то продукт: для организованного и оперативного сотрудничества всех тех, кто создает для ФРа любой новый контент" (с) nemezida.

 

Велкам.

 

Прошу модераторов прикрутить тему в "Важные", чтобы всегда висела наверху.

Изменено пользователем Иннельда
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 52
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Дорогие Академики, спасибо вам! У нас есть несколько статей, которые надо подготовить за неделю (а потом будут еще).

Мы очень просим нам помочь с тремя из них!

 

Тут не обязательно точный и полный перевод – во-первых, можно стилизовать; во-вторых – добавлять/убавлять. В-третьих, даже делать свои выводы (но без уклона в художественность, жанр остается – обзор игрового журналиста).

 

В общим: тут допустим глубокий рерайтинг и некоторая стилизация.

Еще раз – огромное спасибо! Если кто-то берется – отпишитесь прямо в этой теме, плиз!

 

Broken Steel - сделал bi-666! ^^

Fallout: NV - Old World Blues Review - сделал Иерихончег :)

The Elder Scrolls III: Tribunal Review - слава Иерихону!!

The Elder Scrolls IV: Shivering Isles Review - снова сделал наш Герой Алекс Хог ^^

The Elder Scrolls III: Bloodmoon Review - сделал AlexHog,

а до этого еще Агромную перевел! Спасибо!!

The Elder Scrolls Travels: Shadowkey Review - сделал милосердный и могучий Foxundor!

The Elder Scrolls: Chapter II - Daggerfall Review - не удивляйтесь, но... ТА-ДАМ: АЛЕКС ХОГ!!!

Изменено пользователем nemezida
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Т____Т Спасибо. Вот: просто спасибо, без всяких смайликов и воскл.знаков.

Вы просто реально дали руку помощи, Алекс_Хог!

Срок - до полуночи 26 сентября, успеете? (А может, там можно будет и на пару дней задержать!!)

Щас я еще принесу...

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Fallout 3: Broken Steel Review - взял bi-666, слава Стендарру!)))

 

 

As marvellous as Fallout 3 was, there can't be many players who were happy when it closed off the Wasteland once you finished the story. For a game with so many interesting side-quests, and such a vast map, there were plenty of incentives to keep coming back. The recent addition of the Operation: Anchorage and The Pitt DLC merely re-emphasised that.

But the more immediate problem with playing Fallout 3 beyond, say, 50 hours was the level cap, which ensured that you couldn't gain any more experience or upgrade your perks and stats once you hit level 20. For me at least, this took away one of the key reasons I'd spent so many hours meticulously checking out every last nook and cranny. Once you'd hit that ceiling, much of the 'clean-up' process of finishing all the remaining side quests was less exciting than it could have been.

Fortunately Broken Steel goes a long way to fixing all of that. By raising the level cap to 30, and introducing 14 new perks, suddenly there's a greater sense of reward. Better still, Broken Steel changes the game ending to allow players to carry on playing for as long as they like, which is particularly helpful for those who didn't dash through the game when it first came out, and should also tempt a few who got bored when they hit the level cap.

I'll avoid spoilers for those of you who haven't reached the story conclusion, but suffice to say you wake up two weeks later in The Citadel, where the Brotherhood of Steel is looking after you. It turns out that pockets of Enclave resistance are still posing a serious threat, and predictably it's up to you to mop up the remnants. But what seems like a straightforward clearout operation down at a secret southwestern Enclave base hits a major setback, and you're forced back to The Citadel for a rethink.

At this point, Broken Steel already feels more in-keeping with the better moments of the main game, with a trio of missions that take place in distinct and separate parts of the Wasteland, as opposed to keeping the player hemmed in. That said, the first two of the three new missions aren't exactly taxing, and take place in the same kind of environments you've seen hundreds of times before, facing familiar enemies.

A couple of hours in, it's hard not to be bored by more of the same. Exploring the shattered innards of the Old Olney power plant is a distressingly familiar exercise, while the underground exploration in the Presidential Metro under the White House barely feels any different to the dozens of other subterranean journeys you'll have taken under DC. Fighting yet more identical ghouls and sentry bots feels like a cut-and-paste exercise, and this lack of inspiration is disappointing after all the initial promise.

But all is not lost. Towards the end of the Presidential Metro section you finally meet the bastard-hard Ghoul Reavers, who are not only handy with grenades, but evidently resistant to almost anything you can throw at them. Sadly, their appearance is all-too fleeting, but it sets the tone for the rest of the game. Once you've emerged from the Presidential Metro at the Adams Air Force base, you'll grab the super-powerful Tesla Cannon energy weapon, and discover an elite band of Enclave Hellfire Troops laying in wait.

They, and their new Heavy Incinerator weapons, are more than a match for your best efforts. For probably the first time since you first come across the Deathclaws, you're forced back into hiding, frantically reaching for the stimpacks and returning fire whenever the brief opportunity arises. With only one shot per reload - and a long reload time - the shockwave blast of the Tesla Cannon might be your best bet, but it's also a real headache if you can't quite get a bead on your foe.

For the next hour or more, the game never lets up, with wave after wave of Enclave attacks, hunting in packs and flushing you out at every opportunity. If you're willing to crank up the difficulty level, you're in for arguably the toughest section in the entire game, and savegame management is a must. It's tense and it's tough. You'll breathe a sigh of relief almost every time you see these armoured death machines crumple, which is exactly the way it should be at this stage of the proceedings.

On top of all this, Broken Steel also houses six additional side-quests, none of which will be apparent until you talk to specific individuals, and all relating to the newly purified water available to the Wasteland. In trademark Bethesda fashion, there's a fair bit of moral hand-wringing over the right thing to do, but your karmic leanings will inevitably be your guide. As ever, the fun part is working your way through the permutations, and usually the hardest option is the most fun. None are particularly rewarding in terms of loot or XP, but it's always fun to have extra tasks on the go. Sadly, none of them award any Achievements, unlike the three main missions.

Elsewhere, two other notable new enemies add an extra challenge for those doing a bit of exploring. The Super Mutant Overlords are of particular interest, and often come armed with the lovely new Tri-Beam Laser Rifle, while the deadly Albino Rad Scorpion provides another challenge with its recharging health abilities. Cheating sods.

For those of you scouring for new Achievements, Broken Steel's may well be the toughest yet, especially for those of us who start the pack on level 20. By the end of my five-hour runthrough, I'd barely ranked up to level 24, so getting to 30 will likely take hours of patient Wasteland-wandering for the determined player.

With any luck, Broken Steel won't be the last portion of DLC that Bethesda serves up. If it could perhaps combine some of the novelty value of previous DLC packs with the kind of challenge it serves up toward the end of Broken Steel, there's still going to be a healthy audience for continuing expansions. What we don't need, however, are any more lazy cut-and-paste missions, which merely repeat what we've already experienced several times over. While it undoubtedly reinvigorates Fallout 3 overall, the first half of Broken Steel demonstrates a worrying degree of complacency.

Even so, Broken Steel is an essential upgrade to Fallout 3 that any committed fan will want to grab immediately. If you've held out buying any DLC for the game so far, we'd advise you start with this before getting the others, because the process of acquiring new perks and skills will enrich the game no end. Sadly, for those of you who've kept up to date, you might want to consider going back to an old savegame before you played Operation: Anchorage and The Pitt to really make the most of what Bethesda has unlocked with this release.

 

 

 

 

Eurogamer, May, 2009

Изменено пользователем nemezida
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Fallout: New Vegas - Old World Blues Review - взял Иерихончег))

 

 

If I only had a brain...

Fallout used to be funny. Like, properly laugh-out-loud funny. There are certainly moments of levity in Fallout 3 and New Vegas, but the endearingly surreal streak of humour that once made the series stand out has been notably absent since Bethesda took it over. So here's the good news: Old World Blues brings funny back.

The previous New Vegas add-ons, Dead Money's casino heist and Honest Hearts' frontier myth, were both relatively straight-faced and narrative-driven experiences at least partly defined by their setting. Each gave you a small pocket universe within the larger Fallout world, then led you through it with quests that revolved around meeting - or defying - the expectations of others. Such an approach is fine, but it's not the only way to expand an open world role-playing game, and Old World Blues takes a different tack.

The tone of the add-on is evident right from the start, when you're summoned to a desolate drive-in for a midnight show. More than any other modern Fallout episode, this one revels in the sci-fi and 1950s fantasia. It's a tongue-in-cheek romp, part Buck Rogers, part Mystery Science Theater 3000.

Accept the invitation to be transported to the Big Mountain research facility (or Big MT, or Big Empty) and you're greeted by a quintet of bickering scientists, led by the constantly shouting Dr Klein. Or at least, you're greeted by their brains, hovering around in robot bodies, with extendable monitors for eyes and a mouth. The bad news is that they've removed your brain. And your spine. And your heart. The good news is that they've been replaced with bionic parts that offer the first of many perks and upgrades on offer in this generous expansion.

This opening scene is incredibly funny, featuring such wonderful dialogue as "Fully erect hand penises!" and "The FORBIDDEN ZONE! Where no brain has EVER entered!", but it does drag on. Comparisons to Portal are inherent in the concept, but where Valve laced its brilliant chatter through those games so you were always doing something while being amused, Obsidian sticks with the old "locked in place, waiting to move" approach.

1/5 It's surely no accident that Mobius sounds a lot like Professor Farnsworth from Futurama.

That blast of entertaining exposition out of the way, you're free to explore the ruined crater in which the facility sits. The plot is minimal at first, unfolding naturally as you poke around and fetch bits and pieces for Klein. Basically, one of the science brains - inevitably named Dr Mobius - has gone rogue and now fills the area with robot scorpions and beams, rambling threats at the rest of his former team. Mobius has also stolen your brain, and the radar fence surrounding the crater will kill you if you attempt to leave without retrieving it.

From there, it becomes the most open DLC yet for New Vegas. The game doesn't nudge you towards attempting the quests in any particular order, and the Big Empty crater is anything but. It's small in terms of square footage but dense in features, with 35 specific locations sprinkled across (and below) its surface. So if you'd rather poke around, discover the enticingly titled Mysterious Cave and tackle the monstrous Legendary Bloatfly, that's entirely up to you. In any other game, this would be a story-punctuating boss battle. Here it's just one of several surprises tempting you off the beaten track.

The laissez-faire approach pays dividends as the story unfolds at its own pace, filling in not only the backstory of the warring science-brains and their mountain retreat, but also other elements of the wider Mojave wasteland. There's a lot of information on Elijah, antagonist of Dead Money, and even explanations for some of the unique flora and fauna of New Vegas. If you want to know who to blame for f***ing Cazadores, this is the download for you.

It's in the extra material that Old World Blues really makes its mark. New tools and weapons are casually dropped into the world, often so useful that you'll wonder how you got through the game without them. The Protonic Inversal Axe carves through robotic enemies like butter. The K9000 Cyberdog is a brutal machine gun that literally barks and snarls. There's a Sonic Emitter weapon that both plays a vital role in the story, and disintegrates force fields and fries electronic foes. In a nice touch, you can augment its abilities by finding new sound recordings, from opera singers to the screams of a giant tarantula.

And this is just the tip of the iceberg. The level cap has been raised by five, and a handful of new perks, both regular and unlockable, quickly prove beneficial. Them's Good Eatin' is an absolute godsend for those playing in Hardcore mode, as it gives every defeated enemy a 50 per cent chance of providing free, powerful and valuable health items in the shape of Blood Sausage and Thin Red Paste.

The plot picks up pace when it needs to, but never intrudes when you decide to follow your own muse, and Obsidian's skill at writing narrative into the scenery means that nothing is there for no reason. Whether it's a room piled high with Mentats or a test chamber based around a high school, you'll always understand exactly what it means for one or more of the characters. Even something as simple as picking up an old dog bowl can send you off on a side quest that deepens your understanding of the motivations and rivalries slowly bubbling to the surface.

Usually with these downloadable packs, it's easy to summarise the goodies that players will take away at the end, but in the case of Old World Blues there's simply too much to consider. There's a small, automated apartment, The Sink, that contains nine appliances, each with its own personality and benefits. Revive and upgrade the toaster and it will somehow create a fearsome melee weapon for you.

There's an Auto-Doc that will heal wounds, change your features and install body modifications. A roaming robot called Muggsy has a mug obsession and will exchange these useless items for energy ammo and scrap electronics. Even the light switches (two of them, locked in a bitchy rivalry) can alter the ambience to give long-lasting status boosts.

You never once interact with another living being during Old World Blues, yet it has more personality and wit than any of the previous DLC offerings. Every conversation is a joy, and the voice acting really helps to sell the idea that a Biological Research Station would talk like Barry White and drawl seductively about giving up some seeds.

It all adds up to the strongest expansion in the relaunched series, across both Fallout 3 and New Vegas. The story alone takes a good six or seven hours to play through, and even then there's still enough juice in the tank to warrant a few more just poking around and finding new things. Best of all, it fleshes out the past and teases about the future, setting the stage for Lonesome Road and the end of the Courier's journey.

 

 

 

Eurogamer, July 2011

Изменено пользователем nemezida
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну, дабы добить оставшееся - беру последнее Fallout: NV - Old World Blues Review. Правда познания в фейлоуте у меня не большие, но I will not fail.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну, дабы добить оставшееся - беру последнее Fallout: NV - Old World Blues Review. Правда познания в фейлоуте у меня не большие, но I will not fail.

Спасибо вам, ребята!!! Вы только не подумайте, шо мы зарвались, но вот же:

раз вы всё уже расхватали - можно еще вам принести? ))

P.S. Если нельзя - всё равно спасибо огромнейшее, вы просто закрыли врата, в которые ломились даэдра ^___^

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Неми-чан, ты главное неси, народ разберется, каждый выберет себе квест по душе.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну вот, всё уже расхватали. :-D

 

nemezida, неси-неси. =) Только просьба - сразу указывать желательные сроки выполнения, а то на неофитском энтузиазме нахватаем... да и отложим в долгий ящик. :-D

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

The Elder Scrolls III: Tribunal Review - взял Иерихончег))

 

 

When combined with the original game, Morrowind Tribunal's complementary features make an excellent role-playing game even better.

Even though they are becoming increasingly common, expansion packs for role-playing games don't generally offer a rewarding experience for anyone other than the most devoted fans of the original game. By the end of a role-playing game, your character has typically developed great abilities and explored vast territories in order to dispatch a nigh invincible foe in an epic confrontation. Most RPGs offer sufficient closure in this regard, so expansion packs often end up diluting the original experience by tacking on a few anticlimactic quests and offering several new absurdly powerful magic items that unbalance the gameplay. The Elder Scrolls: Tribunal avoids most of these problems by offering an experience that is both sufficiently novel and interesting and yet also integrates well into the Elder Scrolls setting.

Recently, RPG developers have become more adept at making worthwhile expansion packs. Diablo II: Lord of Destruction improved the graphics of the original game, offered new and diverse characters, and concluded the main plot of the series. Baldur's Gate II: Throne of Bhaal was even more satisfying, since it offered a lengthy plot that logically concluded that series of games. Those expansion packs were so successful because they sensibly expanded upon and resolved the plots of the original games, while previous RPG expansions had just tossed in a few extra quests that didn't necessarily resolve the main series' plot. Tribunal, on the other hand, makes a compromise by letting you explore its areas either before or after resolving Morrowind's main plot. Since Tribunal's plot ties in well with the lore revealed in the original game, it's a design approach that works reasonably well, even though a direct continuation of Morrowind's main plot would probably have been more satisfying.

Tribunal is set entirely in Mournhold, the capital city of the Imperial Province of Morrowind. Mournhold and its political intrigues were frequently described by characters and texts in the original game. The royal family of Mournhold was the subject of several books that could be found in Morrowind, and the recently deceased former monarch was a member of one of the three dark elf "great houses" your character could join. Finally, Mournhold is also the residence of Almalexia, one of the three mortal heroes who created the tribunal after ascending to divinity. Since one of the most appealing aspects of the original game was exploring its expansive geographical areas, it's somewhat surprising that the Tribunal expansion confines your adventures to the relatively small setting of the municipality. The city contains the royal palace and four separate districts, each of which only consists of a handful of buildings or landmarks, and the entire area is populated by only a few dozen non-player characters--while the original game had more than 2,000 NPCs. However, there are plenty of things to do in the more-confined setting, because virtually every character you meet plays a role in one or more quests. While the original game offered a fairly free-form world to explore, Tribunal provides a more-focused, story-driven experience, which may disappoint players looking for more open-ended exploration.

The events in Tribunal revolve around unveiling the true nature of the threat spawned by the simmering rivalry between the Imperial Monarchy and Almalexia. The main plot is conveyed through solving quests for one or both of those rivals, and scripted events are used more frequently and effectively in Tribunal than in Morrowind. There are also quite a few ancillary quests, several of which have goals that are more novel than the standard "fetch this" or "kill this monster" quests in the original game.

In The Elder Scrolls III: Tribunal, you'll get the opportunity to play at being a matchmaker, spy on the unfaithful, and even assume a dramatic role in a rendition of a play that was referred to in the original game. The expansion's quests are generally quite involved, although it's disappointing that there are no additional guild or faction quests and that Morrowind's main themes, such as the return of sixth house and the disappearance of the dwarves, aren't advanced in any material way. There are a number of gameplay improvements that can be carried over to the main game, but otherwise, Tribunal is a separate and discrete experience.

The graphics in Tribunal are on par with the excellent visuals in the original game, but the expansion's sound effects and music are less memorable. Then again, since most of Tribunal is set in relatively enclosed environments, the game generally runs more smoothly and at higher frame rates. The ability to add notes to maps improves an already excellent auto-mapping feature, and the journal has now been reorganized to let you quickly view all relevant notes for each quest. If you've explored a lot of the main game already, it can take almost an hour when you first install the game to reorganize the journal notes by quests. The revised journal didn't correctly note the completion of a few older quests, but it greatly enhances the journal's utility overall. Like several of Tribunal's enhancements, it's a feature that will be better appreciated by those who haven't already played through the main game.

In addition to offering more-useful note-taking and mapping functions and providing a more story-driven experience, Tribunal addresses some of the original game's issues. An advanced character who has completed Morrowind and is equipped with powerful artifacts and maximized attributes will be able to quickly advance through Tribunal's areas, but the expansion is still definitely more difficult than the original game, even without adjusting the difficulty slider that was added in a game patch. The expansion also adds several new monster types, as well as a few more-difficult adaptations of creatures from the original game. In addition to the new fauna, Tribunal provides several new flora types and new alchemy ingredients. Tribunal is still a single-character game, but you can now hire a mercenary companion, and the followers are now much quicker and more capable of tracking your movements. You can also purchase a few pets, including pack rats capable of lugging loot around for you. There are three different types of pets, and you can have up to three of each of them with your character, which actually lets you assemble quite a troop, especially since you can also have several human companions join you. However, it's difficult to keep the whole party assembled, even with the expansion's improved companion pathfinding. Scribs, which are the most entertaining pets, consistently get lost in deep water, so they're better suited to traveling through the open territories of the main game than the waterlogged dungeons in Tribunal.

Judged as a stand-alone product, Tribunal doesn't have many of the features that made Morrowind so appealing. It's more linear, it's less open-ended, and it doesn't offer faction and guild quests so you can role-play a variety of character types. On the other hand, it offers more-complex story-driven quests, a plot that ties in well with the setting's established lore, a greatly improved journal, and the opportunity to assemble a group of adventuring companions. When combined with the original game, The Elder Scrolls III: Tribunal's features make an excellent role-playing game even better.

 

 

 

Game Spot, 21 Nov 2002

Изменено пользователем nemezida
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Неми, заверни-ка мне про Трибунал, седня добью Фаллаут и возьмусь за него.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

http://pic.fullrest.ru/upl/kaIUmfw2.png

 

Спасибо Герою Кватча Алексу Хоггу,

который закрыл врата Обливиона под Скинградом

и подготовил вот эту публикацию!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Неми, ну будет уж за одно и то же благодарить. На четвёртый раз уже неудобно)

 

 

 

Непереваренное непереведённое выделено жирным курсивом.

 

=====

Бладмун собрал в себе лучшее из того, чем знаменит Морровинд; это наиболее отточенный, отшлифованный продукт серии ТЕС. Обычно дополнения бывают менее интересны - движок устаревает, геймплей наскучивает, вдобавок приходится держать планку, когда интерес к игре уже поугас. Конечно, дополнения предлагают новое окружение, новые квесты - но всё это, вместе взятое, не более чем маленький кусочек большого мира из оригинальной игры. Бладмун, второе дополнение для Морровинда, успешно преодолел эти проблемы, сделав упор на сильных сторонах геймплея и добавив обширные неизведанные земли.

 

События предыдущего дополнения, Трибунала, происходили исключительно в закрытом городе, которого даже не было на картах Морровинда. Бладмун же добавляет немаленький остров к северо-западу от Морровинда; тундра и заснеженная тайга, сосны, ёлки, волки и медведи, олени, моржи и кабаны, избы, деревеньки, полуголые мужики по пояс в сугробах и снежные ведьмы, мёд, брусника и развесистая клюква - такой себе чужой, загадочный и таинственный для американцев остров Русь со вкраплениями кельтских развалин. Вместо ужасных гроз и пепельных бурь Морровинда - лёгкие, мягкие снегопады и яростные снежные бураны, которые делают захватывающе интересными даже случайные вылазки в дикую сибирскую тайгу. И, в отличие от Трибунала, Бладмун не стесняет вас в исследовании новой территории. Если первый предлагает линейку строго связанных сюжетом квестов, второй гарантирует геймплей с открытым финалом и куда большей свободой передвижения - которые суть ключевые аспекты Морровинда.

Здесь нет надоедливых наездников или доставучих рыб; единственные водоплавающие, хоркеры, слишком ленивы и медлительны, чтобы представлять хоть какую-то угрозу. Но если водным или воздушным путешествиям вы предпочитаете пешие прогулки, вам придётся столкнуться с целыми ордами быстро респавнящихся арктических обитателей! Остров буквально переполнен ордами враждебной живности - которые много сильнее монстров Морровинда, да и нападать предпочитают целыми группами. Конечно, прокачанному и упакованному персонажу они всё равно на один зуб, но вы всегда можете поднять уровень сложности до +100.

 

Если любите играть с максимальным уровнем детализации, даже движок оригинального Морра может здорово загрузить ваш комп. А так как Бладмун в плане графики проработан ещё лучше, системные требования взлетают просто до небес. Будьте готовы, что игра станет изрядно подтормаживать - особенно если вы, двигаясь быстро, соберёте за собой свору преследователей. И хотя, теоретически, богатство графики Бладмуна оправдывает его повышенную требовательность к ресурсам, на самом деле это лишь ещё более усугубляет главную проблему Морровинда.

Вдобавок разрабы уделили минимум внимания музыке и звуковым эффектам; хотя неписи порой отпускают грубоватые комментарии в адрес героя, очень в тему происходящего с ним, - что немного примиряет с нищетой звукового оформления.

 

Бладмун также включает в себя одну из наиболее востребованных фанами ТЕС фишек: способность перекидываться в вервольфа. В предыдущей игре серии, Даггерфолле, игроки могли подхватить ликантропию или вампиризм и продолжать играть как одно из существ ночи. Морровинд сохранил абилку вампиризма и даёт игрокам возможность поучаствовать в короткой линейке квестов за один из трёх вампирских кланов, хотя игроки-вампиры сильно стеснены в геймплэе: неписи их презирают и боятся, большинство квестодателей просто не желают иметь с ними дела. В Бладмуне, наоборот, вервольфы прекрасно живут среди людей - по крайней мере, пока их не застукают за перевоплощением. Но если кто-то заметит, как вы перекидываетесь, вас навеки запишут в оборотни и каждый непись начнёт атаковать, едва завидев. Причём огласки не избежать, даже если вы уничтожите всех свидетелей; механизм здесь тот же, что и у спалившегося вора. По задумке, это должно скомпенсировать немеряную крутость вервольфа по всем статьям, но она и без того изрядно ограничена возможностями движка.

 

Вдобавок, если вампиризм - своего рода пасхальное яйцо, мимо которого проходит большая часть игроков, то вервольфство игроку буквально навязывается. Основная линия дополнения состоит из самых разнообразных квестов и заставок, заточенных под оборотня, да и играть за оборотня куда труднее. Вы постепенно теряете здоровье, вам приходится охотиться по ночам на мирных неписей, нельзя использовать оружие, броню, зелья и магию. Там, где прокачанный и упакованный обычный герой легко превозможет, игроку-вервольфу придётся здорово попотеть, таясь, стремительно нападая и тут же смываясь - просто для того, чтобы выжить. Конечно, у оборотней больше хитпойнтов, превосходные навыки боя и умение чуять врага на дальних дистанциях - зато они получают больший урон от серебряного оружия, которое есть у каждого первого, а без магической защиты очень легко оказаться беспомощным, столкнувшись с врагом, который повреждает силу персонажа. Такое, например, любят проделывать большие ходячие трупы, с коими вы будете сталкиваться ОЧЕНЬ часто.

Уникальные способности и повышенная уязвимость вервольфов, в сочетании с их важной ролью в бладмунском лоре, делает игру оборотнем более сложной и интересной альтернативой обычному прохождению.

 

Если вы ещё не установили Трибунал - некоторые добавляемые им улучшения интерфейса есть и в Бладмуне; к примеру, более удобная организация журнала, разделяющая записи по квестам, и возможность оставлять пометки на автокарте. Бладмун не добавляет квестов обычным Морровиндским гильдиям, зато добавляет квестовую линейку для Восточной Имперской Компании, связанную с основанием и разработкой эбонитовой шахты. Как и у прочих гильдий, внутри ВИК есть две соперничающие фракции - Фалко и Карниуса - один играет честно, другой нет, и вы можете выбрать, к кому примкнуть. Ну и, конечно, на Солтсхейме полно неписей, готовых дать вам случайное задание. Некоторые задания приводят к изменению ландшафта местности, другие - появляются в результате скриптовых событий; всё это позволяет ощутить, что мир игры динамичен и изменчив. Новые квесты по привлекательности не уступают тем, что были в оригинальном Морровинде, and emphasize the best role-playing aspects of the series.

 

Бладмун restores наиболее привлекательные фишки Морровинда, предлагая геймплей с открытым финалом и возможность отыграть различные роли в обширном сеттинге, битком набитом интересными вкусностями. The main storyline is involving, а арктический сеттинг вносит в игровой лор свежую струю. И хотя единственная его по-настоящему новая фича - возможность играть вервольфом, это значительное и хорошо встроенное в геймплей дополнение.

Бладмун собрал в себе лучшее из того, чем знаменит Морровинд; это наиболее отточенный, отшлифованный продукт серии ТЕС.

 

 

 

Давайте ещё чёнть про Морр.

Изменено пользователем AlexHog
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Неми, ну будет уж за одно и то же благодарить. На четвёртый раз уже неудобно)

"Неудобно, когда сын на соседа похож" (с)

А поблагодарить за такую шикарную работу - очень даже удобно)

 

Вот, держите еще, дорогие писатели:

 

The Elder Scrolls IV: Shivering Isles Review - СНОВА ВЗЯЛ АЛЕКС ХОГ!

 

 

Shivering Isles adds more than enough new and interesting content to give you a great reason to dive back into the world of Oblivion.

The Good

A large, twisted, and beautiful new world to explore lengthy main quest and plenty of side quests to keep you busy some of the more cleverly designed quests are great new items and crafting system to give you more loot than ever.

The Bad

The Prince of Madness is insanely annoying simplistic fetch quests aren't very exciting.

As if to answer the decades-old query posed by Iron Maiden in the single "Can I Play With Madness," Bethesda Softworks brings you The Elder Scrolls IV: Shivering Isles, an expansion in which you most definitely can play with madness. Shivering Isles is an expansion to The Elder Scrolls IV: Oblivion and introduces a new world along with a lengthy major quest. It also includes several minor quests, new spells and items, and dozens of completely insane characters with which to interact. The theme of the new world is madness, which is manifested in the batty characters and the twisted yet beautiful landscape. Aside from the new realm, there isn't anything in this expansion that will significantly alter or enhance your experience with the rest of the game. So if you're content with Oblivion, you won't miss out on any integral updates if you decide to pass on Shivering Isles. However, even though Shivering Isles isn't a must-have expansion, it's an excellent value based on the amount of content alone, and a great excuse to revisit an already excellent game.

The place looks nice, but it's full of dangerous creatures.

The place looks nice, but it's full of dangerous creatures.

Once you've installed the Shivering Isles content, you can access it at any time with any character, regardless of your progress in the rest of the game. Soon after starting, you'll hear a rumor about a mysterious portal that suddenly appeared on an island in Niben Bay. As any adventurer worth his salt knows, the only thing to do with a mysterious portal is throw caution to the wind and dive right into it. You're greeted by an oddly dressed fellow named Haskill who explains that you've entered a portal to the Shivering Isles, which is the realm of the Daedric Prince of Madness, Sheogorath. The world is divided into the colorful, eccentric realm of Mania and the dark, paranoid realm of Dementia. The two different realms and their inhabitants share a less than harmonious, though not overtly hostile, relationship. The ruler of both realms is Sheogorath. It's up to you to act as Sheogorath's servant to carry out his delusional demands and rise in rank in the Court of Madness.

For the most part, serving as the right-hand man of the Prince of Madness is just as fun as it sounds. The prince will send you on a lengthy series of quests, and as you complete them, you'll gain rank, eventually rising all the way up to claim the title of Madgod of the Shivering Isles. Most of the quests involve crawling through huge, complex dungeons to gather artifacts and defeat enemies. Some of the quests are interesting and cleverly designed. In one early quest, you have to activate an ancient dungeon that serves as a trap for wayward adventurers who find their way into the isles. Once the dungeon is activated, you get to watch as a party explores it. You can press buttons to either send monsters to kill the adventurers or play tricks on the adventurers to drive them all insane. It's an entertaining way to indulge your sadistic side, which is heartily encouraged in the realm of Sheogorath.

Later in the story, the game resorts to sending you off on a seemingly endless string of simplistic fetch quests, which do get tiresome. It doesn't help that most of the dungeons you explore look identical, which will give you a strong sense of déjà vu. To help break up the main story quest, there are plenty of side quests you can pick up by talking to people in the two main towns. Many of these quests aren't particularly involved, but they're offbeat and weird enough to provide a nice diversion after hours spent in dungeons. You'll meet one gentleman who is afraid to sleep indoors because he thinks the walls will collapse on him, so he commissions you to find him a suitable place to sleep outside. Another man hates his life but doesn't want to commit suicide, so he hires you to kill him and make it look like an accident. At the very least, these quests lend a bit more character to the world by having you interact with the various interesting people who are each a bit crazy in one way or another.

The Carroll-esque world of the Shivering Isles is an entertaining place for a while, but after immersing yourself in a world of madness, you might start to feel a bit touched yourself. Most of the characters are harmlessly nutty, but some of them are downright annoying. Sheogorath himself is one of the most annoying characters you'll find in any video game. The prince almost always talks by shouting and rarely ever makes any sense. Screaming incoherently in a Scottish accent wasn't funny in Austin Powers, and it's not funny here. The prince's voice is so grating, and his dialogue is so inane, you'll probably want to either turn down your sound or click through the conversation as quickly as possible. On the other hand, Chancellor Haskill is a great character whose subtly sardonic tone and dry wit are often quite funny. The rest of the inhabitants fall somewhere between the two extremes, and most of the characters you meet are entertaining in their own ways.

The world of the Shivering Isles also takes on the physical characteristics of the scrambled psyche of the prince. The landscape looks quite different from anything you'll find in Tamriel or Oblivion, and it's all very pretty. From the starry pink skies to the towering phosphorescent mushrooms, there are plenty of great views to admire. But beneath the psychedelic sheen is a world full of monsters waiting to tear you limb from limb. You'll have to fight giant insects, crawling trees, primitive humanoid amphibian creatures, and an entire army of knights known as The Order. Most of the enemies look good, animate well, and put up a respectable challenge in a fight.

To combat all those enemies, you will get new weapons, armor, and spells. If that's not enough, you can make your own weapons and armor by collecting materials and recipes. You can collect amber or madness ore and take it to the blacksmith in Mania or Dementia, respectively. Using the material, you can have the blacksmith forge powerful weapons and armor. The items might not replace your current gear, but at the very least, these forged items will fetch a high price from any merchant. Of course, in addition to forged items, there are plenty of treasures for you to discover in the Shivering Isles' many dungeons. By the time you're ready to leave the Shivering Isles for the greener fields of Tamriel, you'll likely be a very wealthy hero. In addition to the new items, there are a few new magic spells in the expansion, including an amusing spell that lets you summon Chancellor Haskill to ask him for advice.

You'd think the Prince of Madness would be a cool guy, but instead he's just very, very annoying.

You'd think the Prince of Madness would be a cool guy, but instead he's just very, very annoying.

Shivering Isles looks fantastic and runs fairly well most of the time, although the stuttering frame rate problem from Oblivion carries over into the expansion as well. On the PC the game also has some stability issues. The game crashed multiple times on two different systems, and locked up one system several times throughout the course of the game.

It will take you a good 20 hours to complete the major quest line, but there's plenty more to do afterward. With all the side quests to complete and territory to explore, you could easily spend 30 or 40 hours or more losing your mind in Shivering Isles, and you'll find that your time there is well spent. The quests, characters, and world in Shivering Isles are all as creative and intriguing as in the rest of the game. Oblivion was huge before, but now it's bigger and better than ever.

 

 

 

Gamespot, 27 March 2007

Изменено пользователем nemezida
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Наложил лапу)

 

Ещё раз повторяю - кроме переводов действительно ничего не нужно?

Плюсую, кстати.

Вся программа сотрудничества пока целиком уместилась бы в одну "Гильдию переводчиков" с выделенным подфорумом в ВТ.

Изменено пользователем AlexHog
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ещё раз повторяю - кроме переводов действительно ничего не нужно? Серьёзно, когда это на ФР перестали любить родной эксклюзив контент, а?
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ещё раз повторяю - кроме переводов действительно ничего не нужно? Серьёзно, когда это на ФР перестали любить родной эксклюзив контент, а?

Нужно, нужно! Ты извини, пожалуйста, что тебе пришлось повторять такой важный вопрос!))

Нам бы очень пригодились какие-нибудь тематические авторские статьи по одиночным играм серии:

проанализировать один-два-три аспекта игры. Например: левелинг в Обливионе и Скайриме.

Или систему квестов в последних трех играх серии... Но именно не ОБЩИЙ обзор, обо всем понемногу,

а вот такая полуаналитическая статья по конкретной тематике.

 

Если б ты написал - было бы чудесно: ты шикарно пишешь же))

Только я еще раз напоминаю, что фанфики нам не очень: формат не тот...

Если тебе для вдохновения требуется "художественная часть",

то ее желательно свести к вступлению и заключению.

 

Пожалуйста, напиши: выручай! Очень будем ждать))

 

АлексХог, насчет программы сотрудничества:

этот куцый и нетворческий "переводческий" формат - он временный и вынужденный, до ноября,

а потом будет куда разнообразней и веселей, вот увидишь! Вам ОЧЕНЬ понравится ^^

Изменено пользователем nemezida
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не-чан, закончил перевод по Трибуналу, принимай в личке. Пока некоторое время за переводы браться не буду, надо в кузне работать.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Лубопытный текст, автор любит повторять по два раза повторять по два раза =)

И я тут малость того... распоясался с образностью и сленгом, сойдёт? Или лучше по старинке, дословно и академически?

Непереведённое выделено цветом, мои комменты - курсивом. "ШИ" - аббревиатура для Shivering Isles, птмчт "ДО" мне не приглянулась.

 

 

 

The Elder Scrolls IV: Shivering Isles Review

 

ШИ добавляет более чем достаточно нового и интересного контента - и это отличная причина для того, чтобы вновь погрузиться в мир Обливиона.

Но у всего есть две стороны.

 

Хорошая.

Большой, извращённый и прекрасный новый мир;

длинный майнквест и куча побочных, чтобы у вас всегда было чем заняться;

некоторые из них сделаны с умом и просто великолепны;

новые вещи и система крафтинга приносят ЕЩЁ БОЛЬШЕ денег!..

 

Плохая.

Тупые квесты типа "поди принеси" не прикалывают;

а сам Принц Безумия дико бесит!

 

И как бы отвечая на вопрос, заданный Мадонной десятилетия назад в песне "Могу ли я поиграть с безумием?", Бетесда преподносит вам ТЕС-4 "Дрожащие Острова" - дополнение, в котором вы определённо можете поиграть с безумием. Вместе с извращённо-прекрасным новым миром ШИ предлагает длинный майнквест, много мелких, новые вещи и заклинания и десятки чокнутых неписей, с которыми вам придётся плотно общаться. Впрочем, кроме психованной реальности, вы не найдёте и не научитесь здесь ничему особо новому - а значит, и ничего не потеряете, отказавшись его ставить.

С другой стороны, даже если ШИ и не мастхэв, это всё равно ценная штучка в силу одного лишь контента и хороший повод снова погамвть в и без того отличную игру.

 

Это милое местечко, полное опасных существ.

Как только вы установили ШИ, вы можете наведаться туда в любое время, безотносительно того, как у вас идут дела в оригинальном Обливионе. Вскоре после начала игры до вас доходит слух о таинственном портале, внезапно появившемся на острове в заливе Нибен. Как знает каждый опытный приключенец, единственный правильный способ обращения с таинственными порталами - смаху сунуться внутрь, перекрестясь и сплюнув. Там вас встретит странно одетый парень по имени Хаскилл, который объяснит, что вы попали на Дрожащие Острова, которые суть план Шигората, принца безумия. Этот план поделён на разноцветную и эксцентричную Манию и мрачную, параноидальную Деменцию. Эти две области и их обитатели с трудом уживаются друг с другом, хоть и не воюют открыто. Шигорат правит обеими, а теперь и вы будете служить ему, исполнять его бредовые поручения и расти в ранге in the Court of Madness.

 

Как правило, служить правой рукой Принца Безумия ДЕЙСТВИТЕЛЬНО прикольно. Вас ждёт длинная цепочка квестов, в конце которой - титул Бога Безумия. В основном придётся ползать по огромным, запутанным пещерам, собирать артефакты и сражаться с монстрами; но некоторые задания сделаны с умом и просто великолепны! Например, в одной из первых миссий вы будете управлять древним подземельем, служащим ловушкой для приключенцев, которые смогли пробраться на Острова. Наблюдать за ними. Насылать монстров на бедняг. Играть с ними шутки, сводя с ума. Отличный способ поразвлечь своего внутреннего садиста, которому есть где разгуляться в царстве Шигората.

 

Позднее игра загружает вас бесконечной цепочкой миссий типа "поди принеси", которые реально достают. Вдобавок все пещеры, которые вы исследуете, абсолютно идентичны и порождают жёсткое дежа вю. Чтобы преодолеть их, не свихнувшись, игра предлагает кучу случайных квестов от посторонних неписей в двух главных городах; они оригинальны и необычны достаточно, чтобы скрасить долгие часы в рисованных под копирку подземельях. Так, вы встретите человека, который боится спать дома из страха, что стены обрушатся на него; вам придётся подыскать ему спальное место на улице. Другому осточертела жизнь, но покончить с ней самоубийством он не решается; вам придётся убить его собственноручно и замаскировать это под несчастный случай.

Такие квесты здорово добавляют атмосферы игре - вам придётся иметь дело с массой интересных людей, чутка чокнутых каждый по-своему.

 

Кэрроловские ШИ - приятное местечко для того, чтобы провести там немного времени; но, окунувшись в мир безумия с головой, вы рискуете и сами немного тронуться. Большинство персонажей - безобидные психи, но некоторые могут стать реальной занозой в заднице. И самая большая, конечно, Шигорат, вечно орущий и неадекватный чуть более чем полностью; в этом ему нет равных ни в одной компьютерной игре. Невнятные вопли с шотландским акцентом не прикалывали ещё со времён Остина Пауэрса, не прикалывают и теперь. Вдобавок голос Принца столь дребезжащ, а диалоги настолько бессмысленны и тупы, что рука сама тянется вырубить звук либо поскорей пролистать все диалоги.

С другой стороны, советник Хаскилл - замечательный персонаж, его утончённый сардонический тон и суховатый юмор весьма хороши и очень радуют.

Ну а характеры всех остальных персонажей - где-то меж этими двумя крайностями, и каждый по-своему мил и забавен.

 

Физические характеристики мира ШИ напрямую зависят от помешанной психики Принца. Виды и ландшафты сильно отличаются от всего, что можно найти в Тамриеле или Обливионе; каждый из них, от розового звёздного неба до огромных светящихся грибов, дико няшен и восхитителен. Однако под сияющей психоделической маской скрывается мир, полный монстров, готовых порвать любого на части. Вам придётся сражаться с гигантскими насекомыми, ползающими деревьями, примитивными человекоземноводными и целой армией рыцарей, известных как Порядок. Все враги круто выглядят, превосходно анимированы и станут вам достойными соперниками в бою.

 

И, конечно же, куда без нового оружия, брони и заклинаний. Но если и их окажется недостаточно, вы сумеете сделать собственные, собирая нужные компоненты и рецепты. Янтарь для кузницы Мании, руда безумия для кузницы Деменции - и смотрите не перепутайте! Ну а если собственнокриворучно произведённая амуниция вам не подойдёт, всегда можно загнать её любому торговцу втридорога. Как и несметные сокровища из бесчисленных подземелий ШИ. Вообще, когда вы покинете мир Шигората, бабки будут капать у вас из носа.

Из новых заклинаний стоит отметить прикольный спелл, с помощью которого вы всегда можете вызвать Хаскилла, чтобы спросить совета по любому поводу.

 

Вы думали, Принц Безумия прикольный парень, но на самом деле он просто очень, очень доставуч. (М.б., это сказано не о Шигорате, а о самой игре?..)

ШИ выглядят фантастично и играбельны весьма годно, хотя проблема Обливиона с прерывистым fps перекочевала и сюда. Вдобавок на ПК игра неустойчива; она валилась на двух разных машинах, а на третьей постоянно вешалась во время прохождения.

 

На прохождение главной сюжетной линии у вас уйдёт добрых двадцать часов, - но и без сюжетки здесь есть чем как следует заняться; побочные квесты и исследование мира отнимут у вас не меньше времени, потраченного с толком и удовольствием. Квесты, персонажи и мир ШИ загадочны и хитровыдуманны, как и вся остальная игра. И без того немаленький Обливион стал теперь ещё больше и лучше.

 

 

 

этот куцый и нетворческий "переводческий" формат - он временный и вынужденный, до ноября,

а потом будет куда разнообразней и веселей, вот увидишь! Вам ОЧЕНЬ понравится ^^

А ноябрь - это выход ТЕСО или Лордодуша?

 

ЗЫ: Неми, вы бы выложили несколько текстов "про запас" - и вам удобно, не надо будет ходить по разделам проверять, где что готово, и нам вас дёргать в любое время не придётся. Или вдруг кто-то стесняется попросить, а увидит бесхозный и лёгкий текст и ухватится.

Изменено пользователем AlexHog
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

И я тут малость того... распоясался с образностью и сленгом, сойдёт?

 

ЗЫ: Неми, вы бы выложили несколько текстов "про запас" - и вам удобно, не надо будет ходить по разделам проверять, где что готово, и нам вас дёргать в любое время не придётся. Или вдруг кто-то стесняется попросить, а увидит бесхозный и лёгкий текст и ухватится.

 

1) Алекс Хог, ты офигенен ^__^

2) Я щас принесу те 2 текста, которые уже 2 недели не разбирают лорщики (у них щас, видно, куча своей работы, без обид)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...